Rozeznanie rynku – prośba o wycenę przedmiotu zamówienia

Rozeznanie rynku - prośba o wycenę przedmiotu zamówienia:

  • przeprowadzenie audytu wzorniczego
  • opracowanie strategii wzorniczej

 

W zawiązku z planowanym złożeniem wniosku o dofinansowanie w ramach: Wzornictwo w MŚP, Działanie 1.4 Priorytet 1 „Przedsiębiorczości i Innowacje” Fundusze Europejskie dla Polski Wschodniej 2021-2027, zwracam się z prośbą do podmiotów posiadających zasoby oraz potencjał do wykonania  usługi o wycenę wartości zamówienia:

Przedmiot zamówienia:

1.       Przeprowadzenie audytu wzorniczego (ocena firmy, jej potencjału i wyznaczenia kierunku działania w zakresie rozwoju wzornictwa przemysłowego)

2.       Opracowanie strategii wzorniczej (w postaci raportu z przeprowadzonego audytu: dokument zawierający wnioski z przeprowadzonego audytu wzorniczego oraz rekomendacje odnośnie dalszych działań związanych ze stosowaniem wzornictwa w firmie)

Poniżej wskazano minimalny zakres strategii wzorniczej:

1.       Charakterystyka dotychczasowej działalności Wnioskodawcy, zawierająca analizę obecnego stanu wzornictwa w przedsiębiorstwie w zakresie produktów, technologii, struktury organizacyjnej, procesów komunikacji z klientem, strategii marketingowej.

2.       Analiza rynkowa i określenie grupy docelowej.

3.       Analiza popytu na rynkach docelowych.

4.       Analiza pozycji konkurencyjnej opartej o podstawowe założenia z zakresu marketing mix.

5.       Analiza barier formalnych rozwoju przedsiębiorstwa.

6.       Analiza produktowa konkurencji.

7.       Opis trendów rynkowych (branżowych, społecznych i technologicznych) o dużym potencjale wpływu na rynek Wnioskodawcy.

8.       Określenie kierunków i planów rozwoju firmy w zakresie wzornictwa. Analiza oczekiwań i potrzeb przedsiębiorstwa w zakresie wykorzystania procesów wzorniczych dotyczących opracowania i wdrożenia produktu. Wskazanie działań koniecznych dla budowania marki, oferty rynkowej i strategii konkurowania oraz dostosowania wewnętrznych procesów zarządczych w firmie związanych ze stosowaniem wzornictwa.

9.       Opis innowacji produktowej i jeżeli dotyczy dodatkowo innowacji w procesie biznesowym wprowadzanej w oparciu o projektowanie wzornicze.

10.   Opis procesu projektowania wzorniczego, obejmującego co najmniej opracowanie projektów oraz prototypów nowego lub znacząco ulepszonego produktu i przeprowadzenie niezbędnych testów.

11.   Opis procesu opracowania projektu wzorniczego rozumianego jako opracowanie cech technicznych, użytkowych i estetycznych produktu zmierzające do wprowadzenia go do obrotu gospodarczego

12.   Wyznaczenie harmonogramu realizacji poszczególnych celów wraz z kosztorysem.

13.   Przygotowanie briefu projektowego, dokumentu zawierającego założenia dotyczące działań i uczestników projektu wzorniczego oraz procesu wdrażania nowego lub znacząco ulepszonego produktu oraz wszystkie informacje, które mogą mieć wpływ na postać produktu i proces jego wdrażania.

14.   Ocena możliwości wykorzystania wzornictwa w firmie i jej potencjału w tym zakresie.

15.   Wskazanie najważniejszych barier obserwowanych przez przedsiębiorstwo w zakresie realizowanego wzornictwa.

Możliwości rozwiązania problemów wzorniczych w firmie.

 

Profil działalności firmy:

FSOL SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ -  to nowoczesne przedsiębiorstwo, które nakierowane jest na rozwój firmy w sektorze źródeł odnawialnych. Prowadzi swoja działalność od 2015 r. Głównym celem przedsiębiorstwa jest rozpowszechnienie informacji dotyczących oszczędnych źródeł energii – ściśle powiązanych z ekologią. Firma Fsol, w odpowiedzi na oczekiwania klientów, zajmuje się instalacją systemów fotowoltaicznych, dzięki którym można znacząco obniżyć rachunki za zużycie prądu elektrycznego w domu lub firmie. Ponadto przedsiębiorstwo oferuje dopasowany indywidualnie plan instalacji zawierający wycenę, projekt techniczny oraz niezbędne informacje. Charakterystyka produktów/usług: Odnawialne Źródła Energii (OZE) – Usługa polega na doborze  odpowiednich rozwiązań dopasowanych do skali działań firmy tak, aby nawet najmniejsi przedsiębiorcy mogli skorzystać z oferty firmy.; Instalacje fotowoltaiczne; Systemy M2M (Machine to Machine); SmartSwitch - w ofercie firmy inteligentny włącznik/wyłącznik wspomagający zarządzanie oświetleniem, co pozwala oszczędzać energię elektryczną poprzez optymalne ustawianie natężenia oświetlenia,  automatyczne wyłączanie światła, w tych pomieszczeniach, w których aktualnie nikogo nie ma).  Fsol wykonuje zarówno usługi podstawowe takie jak montaż instalacji, pomiary elektryczne, montaż instalacji  domofonowych, alarmowych oraz monitoringowych. Ponadto zajmuje się również rozwiązaniami kompleksowymi: automatyka domowa i przemysłowa, inteligentne instalacje elektryczne czy monitoring.

Warunki dotyczące możliwości wykonania zamówienia:

Zgodnie z wymaganiami naboru do projektu Wzornictwo w MŚP:

 ,, Audyt oraz strategia wzornicza mogą zostać przeprowadzone przez podmiot, który zapewnia zespół, w którego skład wchodzi co najmniej jeden projektant (projektant powinien posiadać wykształcenie wyższe w zakresie projektowania: wzornictwo przemysłowe, architektura, architektura wnętrz oraz inne kierunki projektowe w obszarze wzornictwa) oraz mieć doświadczenie w projektowaniu, to znaczy: mieć w swoim portfolio minimum 3 projekty dóbr wytwarzanych przemysłowo (jeśli projekt dotyczy zaprojektowania oraz wdrożenia wyrobu) lub minimum 3 projekty usług (jeżeli projekt dotyczy zaprojektowania oraz wdrożenia usługi). ”

Termin przeprowadzenia audytu i wykonania strategii wzorniczej:  nie później niż do 20 czerwca 2024.

Jeśli Państwa przedsiębiorstwo posiada niezbędną wiedzę, doświadczenie i kadrę w zakresie wskazanym powyżej, prosimy o przesłanie wyceny wartości zamówienia do dnia 30 maja 2024 roku.

Aktualizacja 29.05.2024r.

Chciałbym przekazać informację iż że względu na długi weekend i krótki okres szacowania,
Wydłużamy okres przekazania szacowania do dnia 04.06.2024r.